Miért jó a szarrá ültetett autó?

Szombaton kiugrottam a Óbudai-szigetre ahol épp egy Stancefest névre hallgató autóstalálkozó volt. Nosza mondom, nézzük meg.

Frissítés: Itt olvashatod a folytatást.

Odafele egy BMW vánszorgott előttem, hogy odaérjen a golfpályára ahol a hasonlóan leültetett autók voltak kiállítva a szép zöld gyepen. Nagyjából kettővel tudott menni a kissé göröngyös aszfalton, egy 5 éves gyerek lehagyta sétálva. Meg is előztem keresztül a füvön, mert nem bírtam kivárni amíg szerencsétlenkedik az agyon ültetett autójával.

13392257_1147265678627457_8336033047728314466_o

A golfpályán volt még vagy 100 hasonlóan leültetett autó, kifele forduló fényes felnikkel, melyeknek a pereme a sárvédő élét karistolta. Ja, és ezek az autók “lábon” jöttek oda, vagyis közúton közlekedtek velük. Nem kevesen voltak külföldről is, gondolom egy héttel korábban indultak Szlovákiából, hogy ideérjenek gyökkettővel. Frissítés: páran már kioktattak, hogy levegővel is meg kézzel is lehet emelni. Igen tudom, csakhogy a drága tulaj nem emeli meg, hanem leengedve használja (mert úgy szereti, ahogy ezt sokan megírták), ezért elakad a K hídon, és hárman nézik, hogy vajon átjön-e a gödrön. Gondolom az 500 000 forintos Golfokban is benne van az 1500-2500 eurós levegős emelő, és a robbantott gumikat is csak a kiállításra szerelik fel… Persze.

13320821_1147266538627371_5328587820468858937_o

Komolyan kérdezem, mert nem értem. Mire jó ez? Néha a Váci úton is látok péntek esténként az OMV kút parkolójában ilyen ültetett verdákat és nem értem. Mondjuk, hogy jól néz ki, bár szerintem inkább hasonlítanak ezek agyontaposott kígyókra, számomra kicsit nevetségesek, mint szépek. Dehogy ezzel hogyan járnak az emberek??? Egyrészt leveri a vesét, másrészt egy kisebb úthibán úgy elszáll a kanyarban mint a győzelmi zászló, hiszen gyakorlatilag nincs, vagy minimális a rugózás, szétveri a kasztnit, a futóművet, mindent.

13329410_1147266008627424_3580284879568932853_o

Tényleg nem én vagyok az a fickó aki kalapos öreg bácsi módjára poroszkál az utakon, ha lehet akkor nyilván nyomom neki, ha máshogy nem, hát 70-ig lámpától lámpáig a Váci úton, vagy elmegyek Visegrádra csapatni. Aki ismer az úgyis tudja ezeket, elég csak az autós videóimat megnézni. De mindezt kifogástalan gumikkal, fékekkel, futóművel teszem, és nem is töröm az autókat, illetve csekkeket sem kapok gyorshajtásért. Eszembe nem jutna eltávolítani a lengéscsillapítók rugóit, vagy levágni belőlük, arról nem is beszélve, hogy ez illegális, és hát valljuk be, rohadtul balesetveszélyes. Egyáltalán hogyan jutnak el ezekkel az autókkal bárhova, anélkül, hogy a rendőr leszedje a rendszámot? Kétlem, hogy ekkora ültetéssel átmennének egy műszaki vizsgán.

13350265_1147266518627373_7731509783643814443_o

Nyilván meg lehet csinálni egy autót faszán 1 centis ültetéssel, keményebb futóművel, ami akár jobb mint a gyári, és max a vesédet veri le, viszont az úton marad. De ezek? Ezek az autók a hasukon csúsznak! Hogy a kurva életbe mer egy ilyennel valaki akár egy métert is megtenni? Valaki magyarázza el, mert tényleg nem értem.

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy általam közelről megnézett autók fényezése körkörös karcokkal volt tele, úgy látszik a tulajok csak ültetni tudnak, autót mosni anélkül, hogy összebasznák a fényezést nem tanultak meg. Pedig az igényesség itt kezdődik, nem pedig a lefűrészelt rugóknál.

13404011_1147266861960672_6292849148476337853_o

 

13340065_1147266975293994_5467811361415155345_o

(A képeket facebookról “loptam”, nem volt gyomrom saját fotókat készíteni.)

Frissítés: Itt olvashatod a folytatást.

Most kaptam Robi barátomtól, két hete az alábbi napirajz konkrétan a szemünk előtt zajlott éjjel a Váci úton 🙂

33_szikraeso