Tesla Model 3

56 komment

Tegnap bemutatták a Tesla Model 3-at. Csak pár dolog ezzel kapcsolatban.

Az első 24 óra alatt 150 000 darabot rendeltek! Viszonyításképp, most évi 40-50 000 autót gyárt a Tesla.

35000 dollár, átszámítva 10 millió forint. Mondhatni szarér húgyér adják. Hatótáv 300 km felett. Európában mondjuk nem ennyi lesz, de látva az előrendeléseket, sztem ezt most pont leszarja Elon Musk. Apropó Elon Musk. Imádom. Egy összefüggő mondatot nem tud összerakni a bemutatókon, mégis iszonyú szórakoztató és magával ragadó nézni, ahogy bemutatja az autókat.

Külsőre nem tetszik a Model 3, bár kétségtelen, hogy érdekes a forma, belülről viszont brutál jó lett. Mondjuk az üvegtetőtől is lefostam a bokámat.

Ennyit akartam csak mondani, jöjjenek a képek, ha esetleg valaki még nem látta volna.

Unknown-4 Unknown-5 Unknown-6 Unknown-7 Unknown-8 Unknown-9

interior

 

  • Cziglán Tamás

    azt írod: ,,belülről viszont brutál jó lett”
    azonban egyetlen egy mai képet nem látni sem itt sem máshol a belsejéről

  • Turza Tamás

    Szerintem brutál jól néz ki! Annyira örvendetes hogy végre pörgés van a villanyautózás terén! És nagyon jó, hogy ez a manusz ennyire a lelkén viseli a fejlesztést és hogy a vesztesége negyedévek ellenére nem pártolnak el a támogatók.
    Az is nagyon jó, hogy saját maguk fogják az akkukat gyártani (a Panasonic -al közösen építés alatt álló gyárukban) ahol sejthető, hogy akku fejlesztést is fognak folytatni!

  • Dávid Bari

    az apple autó.

  • http://500px.com/IstvnSteveeSomogyi Stevee

    Itt a bemutatója (keynote XD) Kell, ennyi, megvan az autóm! :D Szóval nem áprilisi tréfa!

    https://www.youtube.com/watch?v=Q4VGQPk2Dl8

  • Turza Tamás
  • Turza Tamás
  • Turza Tamás
  • Myxomatosis

    Ez nagyon jó ár. Kíváncsi leszek a tesztekre.

  • dvs

    Csodálatos, ez is megkapta a műszerfalra odaragasztott tabletet, mint az újabb Mercedesek, csak jóval nagyobbat, hogy könnyebb legyen letörni, amellett, hogy undorító.

  • Fraky

    Sztem ez néz ki a legjobban a Teslák közül! :)

  • kzolee

    Milyen modell? :) Model 3

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Ezt mindig elbaszom :)

  • GR

    Csak sajnos a 35.000 USD nettó ár, mire idér, nem 10, hanem 15 milió lesz az ÁFA, árfolyamkockázat és egyéb adók miatt :(

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Kb igen. De tökmindegy, mert úgyis több éves várólista lesz rá.

      • Dervenkal Egon

        Musk azt mondta, hogy ha kész lesz az akksigyár (giga muhaha), akkor évi 500 ezer autót tudnak kitolni. Az meg elvileg jövőre készen lesz. Biztos, hogy akkor is sorba kell majd állni?

  • Ady Krisztián

    Remélem itthon is gyártják majd, elhozzuk a boltot a szomszédok elől. Én is imádom a faszit…

  • [Hoonigan]

    Csak minőségileg is jó legyen a Model 3, mert az eddig nem erőssége a Tesla-nak

  • Arthur

    Húha.
    Hát elég érdekesen néz ki. Nem mondanám azt, hogy szép. Kicsit nekem keverednek benne a design elemek más autókbol(amit már a Teslanal eddig megszokhattunk). Pl az eleje tiszta Porsche Panamera, hatulrol a lampak meg a csomagtarto vonala olyan Toyota GT86, oldalrol meg mintha hasonlitani próbálnia a BMW 3/5 GT-re. Lehet persze hogy élőben tök máshogy néz ki de így képen nagyon gáz. (a belseje is). Persze mit is várnánk tőle, hiszen amerikai autó. Azt nem tudom milyen minőségű lesz az ha egy 100ezer Eurós Model S- ben is több műanyag van mint egy amerikai Tv bemondóban.
    És persze mire ideér Európába jóval többe is fog kerülni, mint 35 ezer dollár.. És annyiból már simán vehet az ember egy német precizitással megalkotott BMW i3-t.

    • csab2

      Igen, de az i3-nál százszor szebb és a hatótávolsága is sokkal több.

    • Balázs Orbán

      Én helyette Mustangot vennék, 5-ös BMW-t vagy esetleg Audi TT-t. Nem i3-t :D.

  • csab2

    Szerintem nagyon is jól néz ki. Egyedül az eleje fura kicsit. Valami áll hűtőrácsot rátehettek volna dísznek.

  • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

    Feketében kell! Nagyon kiváncsi leszek az europai árazásra.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      15 milla lesz kb.

      • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

        Magyaroszágon, Németországban érdekel és ugye gondolom a bejelentett ár a fapados model. Meg azért megnéznék még egy pár képet a belsejáről mert ez a kijelző így picit gagyi még. (külsőre nagyn rendben van szerintem, a belseje is csak a kijelzőt jobban bele kéne építeni.

        • http://lemonparty.org keksandlels

          minek kell felvágni hogy téged a német árazás érdekel?

          • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

            Nem felvágtam, hanem közöltem hogy a magyar árazás számomra nem fontos. Majd pedig közöltem hogy gondolom ez a fapados modell ára.

          • ROZSE

            Minek kell hülyeségeket kommentelni?

  • qubit

    Jöhetne az európai gyártósor Magyarországra. Ez lenne az új “mi autónk” :)

  • The Norwegian

    Kíváncsi leszek mit kezd ezzel a VW (eGolf) és a BMW (i3). Ha nem gurítanak valami nagyon komolyat, lehúzhatják a rolót.

    • qubit

      Gurítani fognak ők is valamit, nyugi. Ne feledd, hogy a eGolf és a BMW i3 már itt vannak jó ideje. A frissítésük lesz az ellenfele a Tesla 3-nak. A Porsche elektromosát a vw csoport készíti és az elég betyárnak néz ki, úgyhogy technikailag ott is megvan a szürke állomány, kérdés az, hogy mennyire akarják erőltetni ezen autók elterjedését. Lehet nem érdekük annyira szaladni…

      • The Norwegian

        Én egy kicsit szkeptikus vagyok. A golf mindig “csak” egy golf lesz, itt csak a hatótávolságon tudnak fejleszteni. A bmw meg inkább csak egy városi kisautó a Teslához képest. Viszont az áruk majdnem egyezik. Ha én 2-3 év múlva elektromos autót vennék, nem kérdés melyikre fizetnék be.

        • qubit

          Igen, a Golf az 10 misi alatt lesz, a Tesla meg 15 körül. De az is lehet, hogy 2 Golf is kijön majd egy árából. Ha így nézzük, akkor persze feljebb pozicionáltabb autó a Model 3. De ár/érték arányban nem lesz rosszabb a BMW és a VW.

          • balage

            Ha a 6millas golfra ra rakod a villanyos hajtaslancot akksistul, boven 12-15milla lesz az is – a golf mar most is egy tularazott… valami.

      • balage

        Nagyjabol 10 evvel vannak lemaradva ebben a kerdesben.
        A prius mar reg piacon volt, amikor nekik meg tanulmany autouk sem nagyon volt a temaban.
        A tesla jopar eve piacon van, kereskedelmi termek, mig a nemetek most kapkodjak a fejuket, hogy wtf…

        btw a renaultnak kb. 100 eve mar volt villanyautoja… ;)

    • Pintér János

      Autót gyártani más is tud, ez tény. Viszont egyhamar nem lesz ekkora, ingyenes töltőhálózata senkinek. Ráadásul itt bejátszik szerintem az Iphone effekt is. A Tesla-t már elkönyvelték a legjobbnak, itt is jönnek majd szép sorban a Teslakiller próbálkozók. (jelen pillanatban 300.000 felett van a rendelésszám)

  • Dervenkal Egon

    Én nem fostam le a bokám. Szép az az LG tábla, de ugye senki nem gondolja komolyan, hogy állandóan középre nézve akarom megállapítani azt, amire kíváncsi vagyok, másrészt kutasson vezetés közben szoftveres menüben légkondi meg egyéb beállítások után, akinek hat anyja van (nem, nem hiszek az autopilotban, legalábbis nem minden helyzetben és közlekedési szituációban).
    Amúgy igen. Tetszetős, de nem azért mert annyira jó. Hanem azért, mert ha ez nem jön össze (előrendelésekkel én még vigyáznék, le is kellene gyártani, a Gigafactory meg még mindig nincs kész), akkor hamar belassulhat a villanyautó hype. Legyen úgy, hogy három év múlva egész Európában alapvető lesz a gyorstöltőhálózat (nálunk is). És persze nem ártana még egy kis hatótávnövelés.

    Apróságnak tűnik, de nem 10, inkább 13-14 millió lesz, mire itthon forgalomba kerül (persze még adhat rá ÁFA, stb. kedvezményt az állam addig, de egyelőre nem úgy tűnik).

  • Ádám Vagányi

    Arról esetleg lesz valami infó, hogy miként vált valaki Z4-ről Espace-re? Kb. ég és föld a két autó :D

    • The Norwegian

      Handrás váltott? :D

    • balage

      megjon az esze.. ;)

    • Karnage

      Megnőtt a macska, kell a hely.

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Nem váltottam, csak kölcsön volt. F-Type van már a Z4 helyett :)

      • Ádám

        Nem is meséltél róla. :(
        Ha tudsz írd le a sztorit, mert biztos hogy érdekes :)

    • Arthur

      Lattam en is Instan :D nem lehet hogy csak valami tesztre vitte el?

  • JayGibson

    $35,000 USA es Australiaban meg a nyugati orszagokban egy teljesen atlag also kozepkategorias auto ara. Szoval ez az auto nagyon jol lett arazva. Nem irtad en Andras, neked tenyleg kivulrol nem tetszik es belulrol tetszik? Belulrol konkretan szerintem gagyi, kinai hatast kelt, nem beszelve arrol az ordas nagy kijelzorol, amit az elso adando alkalommal le fognak torni a picsaba. Kivulrol meg szerintem kifejezetten szep. Valamelyik tervezo felesegenek mondjuk lehet hogy Mazda 3 van. Az mindenesetre dicseretes hogy a hetkoznapi ember szamara is elerheto arba kerult az auto.

    Amugy hogy szerezte meg a pali a Tesla markanevet?

  • Tamás Vincze

    Most a Nissan és a BMW pisloghat. Bejelentés után máris elavult lett a termékük. Nissannak idén jön a teljesen átalakult Leaf modellje. Kénytelenek lesznek minimum Model 3 hatótávon kiadni. Az meg az elképzelt árcédulát még átírhatja. Amerikában a Chevi Bolt még nem jött ki de már bejelentették, hogy mekkora lesz a hatótávja. Az kimondottan a Model 3 ellen jön. Mármint a Chevi szerint. Hát már megbukott. BMW i3 egy vicc. Azért az árért a Leaf is jobb.
    A Model 3 erősen feladta a leckét a többi gyártónak. Ha nem is maga a Model 3 lesz az olcsó villany de az utóhatása miatt most fognak jönni az olcsó villanyok. Muszáj lesz olcsóbban adni a mostani modelleket mert már a Model 3-ból kevesebb mint 3nap alatt negyed milliót rendeltek. Nissan az elmúlt napokban a fb-ot elárasztotta a Leaf reklámmal. 10millióért Leaf. Érdekes a Tesla bemutatót követően eltűnt a reklám. Budapesten is több helyen volt több emelet magas Leaf plakát. Ezek is eltűntek pont 31-ét követően.
    Megfigyelhető a képeken a Model 3 ajtó kilincsei! A végei hajlítottak.
    A bemutatón viszont maradt a Model S-ből ismert kilincs. Azaz az egyenes.
    https://www.youtube.com/watch?v=16SWVS56aZU

  • Valentin

    Handrás, egyezik a véleményünk.

  • Pintér János

    Hát lehet, hogy 15 misi lesz itthon, de számoljátok csak ki, mennyibe kerül 8 év alatt egy hagyományos autó fenntartása. Nagyon sokba. Ráadásul 8 év alatt – plusz a 2 amíg várunk rá – rengeteget fog fejlődni az akkutechnológia. Egy egyszerű és vélhetően olcsóbb akku cseréjével gyakorlatilag megint lesz jól használható, értékes autód amelyik vélhetően sokkal nagyobb hatótávval is fog rendelkezni. Na ezt eljátszani egy hagyományossal nehézkes. Nem véletlen a minimalista dizájn, a legkönnyebb szoftvert frissíteni.

  • Igor
  • Arthur

    Nem a Volkswagennel vagyunk :DD

  • Turza Tamás
  • Valentin

    @Handrás: Rendeltél már magadnak?
    Mikor fogsz már végre átállni fejben az elektromos autózásra?

    • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

      Majd egyszer. Ha lesz kupé, meg kiépített töltőrendszer.

      • Valentin

        :-) Ezen ne múljék! Szólok Elonnak, hogy 2018-ra álljanak elő egy kupéval, mert egy szimpatikus ember szeretne egy Tesla-t. Már csak hőn szeretett kormányunknak kéne belátnia, hogy a nép butítása, szemfényvesztése helyett normális teljesítményű ( >=40kW) töltőhálózat kiépítésére van szükség, s nem miniszterek összecsődítésére egy-egy vékonyka 11 kW-os töltőállomás mellé.
        Jó lenne továbbá, ha példát mutatnának, s full elektromos autókba, illetve max. Toyota priusokba ülnének át, mert ezek valóban környezetbarát autók.
        Persze ezt hogyan is várhatnám el Orbántól vagy csapatától, mikor ők csak “nagyban” tudnak gondolkodni.
        A helyzet az, hogy ilyen gondolkodással nem fogja Mo. megkapni a kelet-európai Tesla gyár építési jogát, Szlovákiában lesz felépítve. Orbán és maffia csapata gondolkodása olyan messze áll Elon Maskétól, mint innen a Mars. Sose fogják megérteni, miről beszél Musk, mert egyetlen vezérelemük a pénz.
        Beszűkült, korlátolt egy banda, Orbán és cimborái.