BMW: a következő 100 év

31 komment

Kár, hogy a mi életünkben ezt mi már nem vásárolhatjuk meg…

 

  • Balázs Orbán

    Instant get!

    • Márton Szigeti

      .. lenne, csak ezeket a Tesla már mind tudja. Most. Nem X év múlva.

      • [Hoonigan]

        Gondolom a minden alatt az önvezetésre gondolsz csak. Azt a Tesla is csak beta verzióban tudja és abban is lesz még jó pár évig. Többi gyártó is teszteli ezt (pl.: ebben a cikkben lévő BMW Vision Next 100 vagy Mercedes-Benz F015 Concept autóban van ilyen funkció), csak nem adják ki még, csak ha kész lesz. Gondolom azért, mert jóval több Mercedes vagy BMW fut az útakon és ne legyenek balesetek belőle. A Teslának a jobb anyaghasználaton kéne dolgoznia még, elhagyni azt a rengeteg műanyagot kívül-belülről és a szebb dizàjnon. Meg belsőégésű motort kéne szerelniük az autóikba, hogy menet közben is tudják tölteni az akkumulátorokat, ahogy azt a BMW csinálja az i8/3-nál (személyes véleményem :) )

        • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

          Dobj mar egy linket a belsoegesu motorral szerelt i3rol.

          • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

            http://handras.hu/?p=9652
            BMW REX-re keress, abban van benzin generátor is.

          • [Hoonigan]

            Itt van: http://www.cnet.com/roadshow/auto/2014-bmw-i3/ (egy teszt range extender-es i3-ról)
            Nem magát a kocsit hajtják meg a belsőégésű motorral, hanem az csak áramot termel az elektromos motoroknak, mert így hatékonyabb. Fentebb is erre utaltam. Handrás is elmondta a teszt videójában, de már ő is belinkelte ide :).

        • Márton Szigeti

          Elsősorban az önvezetésre, de ezen a BMW-s videón se volt túl sok más. Illetve hát volt ilyen-olyan “behúzza a kereket” bullshit, de ennek semmilyen gyakorlati haszna nincs. Amúgy a BMW-vel én nem példálóznék az elektromos autók terén, amikor az i8 hatótávja max. 40 km, de az i3 is nagyon gyenge.

          Amúgy a Tesla kicsit már tovább tart a beta verziótól, már régóta ki lehet próbálni a saját Tesladban is és elég jól működik. Nem ez a “videón mutogatjuk” című sztori, de real-life sehol nem tartanak vele.

          • [Hoonigan]

            Az i3 range extender-rel addig megy, ameddig akarod és nem kell várni órákat a töltésre. Az i8-nak sem 40 km a hatótávja, mert abban is van belsőégésű motor (hátsó kerekeket hajtja meg). Az i8 egy nagyon fejlett hybrid autó, ami 2L-t fogyaszt 100 km-en. A mai technológiával szerintem a BMW megoldása a használhatóbb és minőségibbek is a BMW i szériája, mint a Tesla modelljei.

            • http://www.handras.hu/ Andras Horvath

              Pontosítanék: az i3 csak 120-ig tudja tölteni a benzinessel, és ilyenkor 9 litert eszik, tehát óránként tankolni kell. Az i8 2 literje pedig csak akkor igaz, ha naponta full elektromosan jársz be dolgozni, és hétvégén mész vele kicsit messzebbre. Autópályán pl 9-10 litert eszik az i8 is hosszú távon.

        • https://twitter.com/Fleshman92 Laszlo Tuss

          A Tesla dolgozzon az anyaghasználaton meg hagyja el a műanyagot aztán példálozol az i3-al? :D jó vicc :D

          • [Hoonigan]

            Az i3-nak nagyon jó az anyaghasználata. Az utascellát szénszálból, a karrószériához meg alumíniumot használtak. A belsejében lévő direkt újra felhasznált műanyag is megszokható és legalább nem ropog, mint a Teslában lévő belső műanyagalkatrészek. És nekem a BMW belső kialakítása is jobban tetszik, mint a Tesláé.

  • Balogh Balázs

    gay sauna reklámot rakott be a videóhoz a youtube :D

    • DreamWorks

      Azt ugye tudod, hogy a youtube reklámok a böngészési/keresési előzményeid alapján jelennek meg :D

      • Balogh Balázs

        így még furcsább :D

        • lekvároskenyér

          Van egy meleg (hogy trendi legyek), aki a gépedet használja, ennyi.

  • Karnage

    Aligha fogja ezt bárki is megvásárolni akármikor is. Ez csak egy koncepció. Az 50+ éves előrejelzések a jövőt illetően jellemzően köszönőviszonyban sincsenek a valódi jövővel. Ha megnézzük, hogy pl. a jelent, hogy képzelték el jó pár évtizeddel ezelőtt… hát, nem sok mindent sikerült eltalálni. És azóta a fejlődés és változás üteme egyre csak gyorsul. Valószínűleg úgyanígy fognak röhögni majd a jövőben ezen a koncepción is, hogy mennyire korlátoltan gondolkodtunk akkoriban. És ez így van jól. :)

    • L. Endy

      Jaja. Nézzük csak McFlyt vagy a Jetson családot.

      • Karnage

        Én pl. mindig megmosolygom hogy még a ’80-es években is úgy képzelték el, hogy a távoli jövőben hatalmas, érintőképernyős (!) CRT kijelzőket fogunk használni. :) Érdekes, hogy volt annyi fantáziájuk hogy az érintőképernyő elterjedését el tudták képzelni, de azt már valahogy nem hogy az a böhöm nagy képcsöves doboz valahogy vékonyabb lenne. :)

      • http://www.iwannaseethelight.com Solar Eclipse

        Azert egyiket se mernokok, tudosok csinaltak :).
        Ne csak egy vigjatekbol meg egy rajzfilmbol kepzeljuk mar el a jovot :D

        • L. Endy

          Hát, abban nem vagyok biztos, hogy tudósok és mérnökök jobban látják az 50 éves jövőt, mint a fiam, akinek végtelen képzelőereje van…

        • L. Endy

          Egyébként az előző kommentemet írva jutott eszembe, ahogy egy S. Csabi nevű haveromat 12 évesen hülyítettem kb 1988-ban. Próbálom röviden írni. C64-em volt. Valamelyik újságból másoltam egy “kontaktok” progit, amibe felvihettem az ismerősöket. Amikor látta nálam hosszasan kamuztam neki arról, hogy valójában a konnektoron keresztül a postáról jönnek az infók. :-)
          Csak a mai netet “találtam fel” akkor.

          • pampalini

            Igazából a C64-ek is tudtak már hálózatra kapcsolódni, voltak pl. (a világ szerencsésebbik felén) hálózatos játékok már abban az időszakban is, szóval nem kellett feltalálnod;). A témáról szórakoztató formában egy sorozat: Halt and catch fire (Kontroll nélkül) :)

  • qubit

    Unalmas forma. 1993-ban ilyennel furikáztak a Demolition Man-ben, Snipes és Stallone :)
    Azt meg megjósolni, hogy mi lesz 100 év múlva, 100 éve még meglehetett, de ma nem tudjuk mi lesz.
    Technológiai szingularitás, ha ez mond valakinek valamit.

  • Molnár Rack László

    Elég gáz ez az ormány. :/

  • Lui

    Ugy felakad az első utcasarkon, hogy öröm lesz nézni? Kereket vajon hogy cserélik? Ki sem tudod mosni sterimoval a sarat a kerékjáratbol, télen meg a havat

    • fPeter

      100 év múlva nem lesz már hó.

  • geegggeeee

    nekem a GINA jobban tetszett és az valós/használhatóbb technológiának tűnt,de mind1 is abból se lett semmi, meg ebből sem lesz…de azért adja

  • L. Endy

    100 év múlva üresek lesznek a városok. Mondjuk ez majdnem tuti.

  • dvs

    Életveszélyes az a kormány véleményem szerint, mivel váratlan helyzetben ha hirtelen el kell rántani és éppen csak egy kézzel fogjuk akkor még több időbe telik stabil fogást találni rajta, ezt ilyen formában biztosan nem engedném forgalomba hozni.
    Az autó külseje pedig simán csak undormány, valamely korábbi Renault Mégane-ra emlékeztet erősen, de még az is sokkal ízlésesebb.

    • fPeter

      Ja hát a kreszben erőltetett kormányfogás itt nem valósul meg. :)

  • Kiss Bálint

    Aha. Tehát 100 év múlva is olyan ocsmány BMW-k lesznek mint most is!