30 000 elektromos autó töltőt vett a Shell

9 komment

Mikor megláttam a hírt eléggé meglepődtem. Arról van szó, hogy a Shell megvásárolta Európa egyik legnagyobb elektromos autó töltőhálózatát a NewMotion-t. A NewMotion már évek óta működik, 80 000 regisztrált felhasználójuk van és 30 000 töltőállomással rendelkeznek szerte Európában. Van töltőjük az Egyesült Királyságban, Németországban, Hollandiában, Franciaországban és Ausztriában is, tényleg nem egy kis hálózatról van szó.

Na ezt a töltőhálózatot vette meg a Shell.

A mostani bejelentés az első kis lépése annak, hogy a hozzánk látogatók a lehető legszélesebb tankolási igényét lefedjük a következő évtizedekben. Ez a felvásárlás segít biztosítani az elektromos autókat használóknak, hogy nem csak otthon, hanem ha útközben szeretnék tölteni az autójukat, akkor ezt nálunk is megtehessék. – mondta el Matthew Tipper a Shell New Fuels alelnöke

Gyakorlatilag ennyi a hír – nem akarok a Google SEO miatt felesleges szavakat írni ezzel kapcsolatban – el is intézhetnénk az egészet egy kézlegyintéssel, de azért elgondolkoztató szerintem, hogy a Shell vajon miért invesztál hirtelen ennyi pénzt elektromos autók töltőhálózatába. Sajnos azt nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzről van szó, de ekkora hálózat nyilván nem üveggolyókba került, bár az is lehet, hogy Shell mércével mérve aprópénz volt az üzlet. Két dolog lehet:

1. A Shell tud valamit, amit mi nem és szerintük hamarosan rengeteg lesz az elektromos autó Európában.
2. Csak ki akarják nyírni az elektromos bulit ezért vették meg, mert hát olajlobbi (én mondjuk nem hiszek ebben).

Természetesen a Shell nem egyedülálló, például a MOL az OMV illetve a Lukoil is telepít már hazánkban is villámtöltőket, de azért a Shell ezzel most egyértelműen az élre ugrik majd, hiszen a 30 000 db töltő nagyon nem kis szám. Itthon összesen van 200 db töltőnk…

  • Péter Kővári

    Igazából ha fizetőssé teszik a töltést, akkor mondjuk mennyit kellene fizetni 1-1 tankolásnál?
    200 kilómétert ha elmegy 2 literes átlagfogyasztással (amit duplázzunk meg), akkor kb 2500-3000 forint körül?
    Én már látom az akciókat, hogy töltés közben nálunk ingyen kávét kap 😀

    • Azt majd a piac beárazza, ha túl drága lesz, akkor nem fogják használni, ha túl olcsó, akkor meg nyilván tömve lesz.

    • Secret Santa

      UK-ban 9p/kW (32Ft), ahol fizetős. Ahol ingyenes, ott általában a parkolásért kell fizetni 😀

      https://polar-network.com

      • Az teljesen korrekt, olcsóbb mint nálunk. 🙂

        • Secret Santa

          Már csak az a baj, hogy nincs elég töltőállomás… Ami van, az vagy szabad vagy nem (és vagy működik vagy nem :D), szóval nem nagyon lehet rá számítani, a helyzet hasonló.

        • Secret Santa

          Friss infó: https://www.engadget.com/2017/10/18/shell-recharge-uk-electric-vehicle-charging/

          Ezek szerint Shell 49p-ért fogja adni (első hat hónap féláron). A nővekedés mértékét jól lehet látni, a 10 000 UK kútból 10-nél lehet majd tölteni is… 😀

  • balage

    Nem kúthálózatot kell venni, hanem erőművet… 😉

    Jelenleg kb. havi 1 millió új autót adnak el európában. Ha ez mind villanyos lesz, akkor véges időn belül 100miliós nagyságrendben lesznek villany autók eu szerte, akkor alaphangon kb. 40 paksi blokknyi többlet energia forrásra lesz szükség.

    • Ha az autók 30 százaléka lecserélődik, azt még simán elbírja a jelenlegi hálózat. Nem én találtam ki, az ELMÜ kiszámolta, és nyilván minden országban kb ez a helyzet.

      • balage

        En abbol kalkulaltam, hogy:
        – 10-20 even belul mindneki at akar allni arra, hog yuj auto csak villany
        – az eu autos piac kb. evi 10-12millio autot vesz fol.

        A halozat lehet, hogy birja, arrol nem tudok, de ekkora kapacitast csak ugy “tartalekbol” nehez elohozni. Egyebkent minden elemzes kereslet novekedessel, es aramar emelkedessel szamol (foleg, hogy a nemetek ezzel parhuzamosan le akarjak kapcsolni az atom eromuveiket)

        De hajra, en maximalisan megujulo, es villanyauto parti vagyok 🙂