• bitabar bitabar

    Bocsi, de az emberek 90%-a hogyan tudja otthon tölteni? Nem mindekinek van garázsa. Sőt, az emberek dömtő többségének nincsen garázsa. A legtöbbük az utcán parkol a lakása előtt, vagy attól jóval távolabb…

    • Norvégiában pl szépen telerakták az utcákat sima 220-as csatikkal.

      • bitabar bitabar

        Értem, ez jó is lenne. De előbb azt kellene megoldani. Ahogy elnézem ez sajnos nem mostanában fog megtörténni. Én meg hiába vennék elektromos autót, ha nem fogom tudni tölteni… Mert 50m-es narancssárga hosszabbítókat összedugdosva nem lógatok ki az erkélyen, és húzom át a tujákon, hogy be tudjam dugni a kocsit. De mivel nagyon-nagyon sokaknak az ilyenek miatt nem opció az elektromos járgány. Tehát az a kijelentés, hpgy az emberek 90%-a meg tudná oldani, csak fejben át kell kattintani, az nagyon nem állja meg a helyét, hiába autózik naponta csak kevés km-t. Igen, hajtani kellene az infrastruktúra kialakítását.

        • Gipsz Jakab

          Nyilván ehhez nálunk a városi töltö infrastruktúrát is ki kellene építeni, mint azt már néhány országban meg is tették. De ha az ember lakhelyének közelében van gyorstöltési lehetőség, akkor az is opció lehet, hogy nem éjszaka töltődik az akku, hanem hetente 1-2 alkalommal az ember elugrik a töltőállomásra. Mint ahogy ma a benzinkútra a hagyományos autóval.

          • bitabar bitabar

            A gyorstöltéssel az a baj, hogy az túlságosan stresszeli az akkut, és az tényleg rontja hosszútávon. Mindig gyorstölteni nem tesz neki jót. A lassú töltés az igazi.
            De pl. érdemes lenne bevásrlóközpontok parkolóiban kialakítani néhány ilyen töltőt, hogy a töltési idő közben hasznosan teljen a várakozási idő. Plázákban, ahol megnézhetsz egy filmet, vagy éttermek környékén, stb. Biztos eszébe jutott már másnak is. Csak meg kell csinálni!

            • Egyrészt a gyorstöltő nem cseszi szét az aksit az autókban, sőt úgy néz ki, hogy jót is tesz neki. A plazákban meg pont vannak töltők, az autópályák mellé kellene több.

            • bitabar bitabar

              Villamosmérnök vagyok, tudom mit beszélek, és tapasztaltam már a dolgot. Időnként jót tesz neki, ha meg van küldve rendesen, de ha állandóan csak gyorstöltővel töltik, az nem ajánlatos. Amennyi töltő van jelenleg, az nem hogy az emberek 90%-ának nem elég, de a 0,9%-ának sem. És ezekenek is Budapesten van a döntő többsége, pedig jó lenne más városokban is… Persze, kell autópályák mellé ez tiszta sor, de a reflektációmat indító kijelentésed az emberek 90%-áról szólt, akik csak keveset mennek naponta (csak egy kattintás a fejben…), na azok nem az autópálya mellett akarják majd tölteni, hanem életvitelszerűen, heti egy-két alkalommal. Sokan csak azért nem vesznek ilyen járgányt, mert ez nem megoldott.

            • A Teslának vannak mérései, amik azt mutatják, hogy a gyakran villámozott aksik jobban bírják. “It’s hard to get much out of the data at this point, but it seems that 90% charge level appears to be the ideal daily charge level and surprisingly, frequent Supercharging (twice a week to daily) appears to actually be beneficial in preventing battery degradation.”
              https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/

              A városi töltők egész jól gyűlnek, sztem több épül ki, mint amennyi elektromos autót vásárolnak a népek.

            • Gipsz Jakab

              Budapesten valóban így van, de vannak az országnak totál lefedetlen részei, egész megyék nulla vagy 1 db töltővel.

            • bitabar bitabar

              A Teslának lehet, de az én ismeretségi körömben is vannak tapasztalatok, és egyértelműen látszi, hogy amikor közel nulláról egy éjzsakán át töltöttük felfelé az i3-at, akkor többet lehetett vele elautókázni 35-40km-rel, mint amikor hetekig csak gyorstöltőzve volt. Az elején semmi eltérőt nem lehetett tapasztalni, de amikor 30-35% krnyékére ért a töltöttség, akkor gyorsabban csökkentek a hátralévő km-ek, mint amennyit mentünk, míg a 230V-os otthoni töltővel töltve nem lehetett ilyet tapasztalni… Nem mondom, hogy nem lehet ezzel együttélni, de azért nem valami kellemes érzés, mikor azt mondja a tippelóra, hogy még el tudsz mennivele 50km-t, 30-ra van egy töltő, de csak 27-et tudtál megtenni. És nincs kanna, se 3km-es hosszabbító. Szerencsére egy kedves osztrák öregúr adott egy kis delejt, meg kávét, míg sikerült annyit tölteni, hogy az állomásig eljussunk vele. Egyelőre nem hiszek feltétel nélkül a Teslának sem, de Teslával még nem volt szerencsém közelebbről megismerkedni.

            • Nekem gyorstolto + esti toltes utan kb 10 szazalekkal tobbet szokott mutatni reggelre.

            • bitabar bitabar

              Csak gyorstöltésről volt szó. Azokról az emberekről beszéltünk, akik nem tudják otthon 230V-os hálózatra csatlakoztatni a kocsit, mert nincs garázsuk, a szabad ég alatt az utcán parkolnak. És nem az a lényeg, hogy mennyit szokott mutatni (Egyébként is, kérdés az is, hogy minél szokott többet mutatni. A névleges kapacitásánál?). Azt ecsetelem, hogy mikor 30-35% alá merült a gyorstöltéssel töltött akksi, akkor gyorsabban merült ugyanolyan igénybevétel mellett, mint amikor normál töltővel töltöttük. Mindig addig volt töltve, amíg nem jelezett hogy tele van. Nyílván ekkor le is kapcsolt automatikusan. Addig nem volt jele annak, hogy bármi eltérés lenne, amíg ezt a 30-35%-os határt el nem érte.

            • Myxomatosis

              Attól hogy egyszer megtanultál villamosmérnöknek közel sem jelenti hogy minden újdonságról a témában instant tudásod lesz.

            • bitabar bitabar

              Konkrétan az egyik volt kollégám és szaktársam jelenleg Stuttgartban tesztel villanyautókba szánt, és használt akksikat, és amikor az i3-mal ezt tapasztaltuk, akkor rákérdeztem nála, és megerősített, hogy életvitelszerűen (kizárólag) gyorstöltőkkel töltött akkupakkoknál ilyesmire lehet számítani. Konkrét adatokat nem oszthat meg nyílvánvalóan, mert titoktartás, miegyéb kötelezi. Azt mondta, hogy nem olyan rossz a helyzet, mint ahogyan sokan azt lefestik, de az általunk is tapasztalt rohamosabb merülés 1/3-os töltöttség alá érve elég gyakori a csak gyorstöltőkkel töltött akkuknál, átl. 45000-50000 km fölött. Sőt, még azt is mondta, hogy az állandóan 100%-osra való töltés sem feltétlen jó, de az elérhető hatótávok miatt nehezen kivitelezhető, hacsak nem városi járgány. De ha városban használjuk, akkor azzal járunk a legjobban, ha 85% körülre töltjük csak fel. Az igaz, hogy ezek a mai lítium alapú akksik fényévekkel jobbak mindenféle korábbi akksiknál, de ezek használatára is oda kell figyelni!

            • Myxomatosis

              Oké, így már hitelesebb a válaszod.
              Egyébként bevásárló központokból, egyedül a kökiben nem láttam külön töltő helyet, ugyhogy az nem probléma. Belvárosban is szoktam látni, mondjuk szar helyeken, de így is mindig csüng rajta egy tesla

            • Gipsz Jakab

              Amelyik gyártó nem spórolta ki az akku hűtését-fűtését, az nem fog a gyorstöltéstől kipusztulni. Ha a Leaf-ra gondolsz, ott valóban a gyorstöltéssel megvan az esélye, hogy egy idő után az akku kapacitása lecsökkenjen, mivel ott nincs akkuhűtés. Nyilván nem fog egyik akku sem örökké tartani, de attól nem kell félni, hogy 3 vagy 5 év múlva megy a kukába az akku.

      • Rorschach

        Az eszaki orszagokban mar a villanyautok elott voltak a parkolokban 220-as csatik. Meg is lepodtem miert vannak radugva az autok, amikor meg hire nem volt az elektromos autozasnak. A megoldas egyszeru volt, motorfutes, hogy a nagy hidegben ne fagyjanak be a folyadekok, motornak is jot tesz.
        Innen azert nem nehez atallni elektromosra.
        Jelenleg Magyarorszagon a kerteshazban eloknek, illetve akiknek van garazsa, esetleg a lakoparknak melygarazsa alternativa. A tobbi akarhogy allitgatja a fejet csak onkinzassal oldhatja meg.

        • Ez megint csak nyavajgás. Jajj nekik könnyű, már ott voltak a fűtés miatt a konnektorok. De ők is elkezdték valamikor kiépíteni ezeket! Néha annyira fel tud kúrni a magyar mentalitás.

          • Rorschach

            Igen, elkezdték akkor kiépíteni amikor rájöttek, hogy náluk hideg van a és benzines/dízeles autók nem szeretik azt a hideget, ezért inkább melegítik.
            Jó dolog amit csinálsz a villanyautó népszerűsítésével, csak gyakran fullba nyomod a kretént. Mint most is. Olyan lettél, mint a bicajmániások. Ők is váltig állítják, hogy az emberek 90%-a tudna bicajjal járni a városban. Ami nekik Hollandia az neked Norvégia.

            • Oké, tehát akkor engedjük el a dolgot, és Magyarországon örökre járjunk füstös autókkal, mert nálunk a jóisten nem telepített csatlakozókat az utcára.

    • Balázs Csorba

      Jelenleg még drágák az elektromos autók szóval egy panelben lakó szinte biztos hogy nem tudna ilyen autókat venni. Ha meg telik rá akkor van annyi esze, hogy megoldja a töltési problémát.
      Ha meg olcsóbb lesz és elterjednek az elektromos autók azzal egyidőben ki is épül a töltőhálózat.

      • bitabar bitabar

        András mondta, hogy az emberek 90%-a meg tudná oldani. Hát khm…

        • Nem figyeltél. Azt mondtam, az emberek 90 százalékának elég lenne egy elektromos autó hatótávja, mert főleg városban járnak, vagy ingáznak csak. Azt nem mondtam, hogy már holnap az emberek 90 százaléka meg is tudja venni, vagy a töltést is megoldaná, de erre szerencsére van 20-30 évünk.

          • bitabar bitabar

            Ez a videóból (gondolom meg volt vagdosva) nem derült ki. De így van. Ha meg lenne az infrastruktúra, akkor meg tudnák oldani. De azért bízom benne, hogy 20-30 év alatt nem ennyi lesz az összes előrelépés…

        • Myxomatosis

          Én panelban lakok, aki azt mondja hogy ott nem tudja tölteni a kocsiját, az egyszerűen hülye.

    • Márton Szigeti

      Aki panelban lakik, az nem vesz 10 milliós autót, normális lakásoknál meg lazán megoldott a dolog.

      • bitabar bitabar

        Nyilván nemvesz. De nem értem miért olyan nehéz az embereknek – akik itt olvasgatnak – felfogni, hogy az emberek 90%-áról volt szó, ez indíttotta a reakciómat. És azok közt azért jócskán laknak panelban.

      • Myxomatosis

        Miért is ne venne?

  • Bacsó Sándor

    Európában 56%-kal emelkedtek az elektromos autóeladások 2016-hoz képest.
    http://europe.autonews.com/article/20170908/ANE/170909875/evs-are-europes-fastest-growing-segment

  • Zsolt Dén

    Parlagfűre: rhinocort turbuhaler

    • Rorschach

      Vagy egy pollenszuro csere az i3-ban es akkor az autoban ulve nyugodt lehet az ember 🙂

    • Igor

      – reggel és este is hajmosás, sűrű ruha csere

      – neilmed sinus rinse orrmosó, lehet jó sok patikában kapni. Nagyon tiszta teneri só és szódabikarbóna keverékével megy, kiöblíted vele az orrüregbe került pollent. A tüneteket nálam 60-70%-al csökkenti

      – műkönny, ebből is vannak jók

      – legvégső esetben allergia-gyógyszer, nekem xyzal vált be, de a fentiek miatt csak egyet kellett bevennem ebben az időszakban, azt is azért, mert egy fél napig folyóparton halászlevet főztem és rendesen kaptam a pollent.

  • Gipsz Jakab

    Nagyon jó ez a sorozat. Esetleg lehetne majd egy olyan témát kérni, hogy milyen típusú töltők vannak jelenleg itthon, és melyikkel melyik autótípus hogyan tud tölteni? Nem baj, ha közben repkednek a kilowattok 🙂 Sajnos a magyarul elérhető villanyautós tesztek nagyvonalúan kerülik ezt a témát, sőt, kiváló gépész kollégák, akik autós újságírónak vallják magukat, olyan fogalmatlanul tesztelnek villanyautókat, hogy csak pislogok… Jó lenne végre e téren is rendet tenni a fejekben 🙂

    • De simán. Jó kis téma, csak komolyan fel kell készülni rá, meg sok helyre el kell menni.

      • Gipsz Jakab

        Hááát… szerintem elég egy Lidl töltőhöz elmenni, a 3 leggyakoribb típus ott máris bemutatható: ChaDeMo, CCS, Type2 (Mennekes). A többiről elég képet mutatni, és elmondani, milyen kábellel, melyik autótípus tölthető. Egy Leaf is bizonyára akad a környéken, amin a Type1 bemutatható 🙂

  • Szücs Miklós

    Aki valamit ért az elektromos autókhoz, annak nagyon halovány ez a sok, kizárólag saját szemszögű érvelés! Vidéki utakkal kapcsolatban pedig várj még fél évet. Ha jövő márciusban is azt mondod, hogy pl. egy Balatonfüred-Budapest, vagy hasonló távolság lazán, töltés nélkül megy télen, akkor azonnal megyek a BMW Magyarországhoz reklamálni, hogy én miért csökkentett hatótávolságú i3-at kaptam februárban.

    • Kizárt, hogy ne menjen le, sokan elmennek télen ennyit. Azért mert te hülye voltál, és toltad a pályán mint az állat, figyelembe se véve, hogy mit ír ki a tippelóra, az a te hülyeséged. Ennyi erővel nyáron is szar, mert nem megy el egy töltéssel a tengerig. Ott a tippelóra, ami elég jól mutatja meddig jutsz el, de előre is meg lehet tervezni egy-egy utat. Ha 130-150-nel akarod tolni pályán arra nem jó, ezt milliószor le is írtam, el is mondtam, jövő héten pont ilyen videót tervezek készíteni. De most már unalmas a folyamatos fikázásod. Neked nem jó az elektromos autó megértettük. Nekem meg sok més embernek meg tök jó.

      • Szücs Miklós

        András! Én nem sértegettelek, miért hülyézel? Ez gyerekes! 90-el jöttem a pályán, fullra tankolva indultunk Füredről, Martonvásárnál már fűteni se mertem. 140-et nem ment el a hatótávnövelt, új i3, ezért nem vettem meg. Miért írnám ezeket, ha nem igaz? Nem vagyok villanyautó ellenes és eddig téged is kedveltelek. Szerintem te vagy hülye, ha azt hiszed télen is azokat a távokat fogod autózni, mint most. Meg akkor is, ha nem hiszel valakinek, aki ezt már gyakorlatban tapasztalta!

        • Valahogy azért érdekes módon Svédországban, Kanadában, Norvégiában is elmászkálnak az i3-akkal. Füredről visszafele padlózhattad volna Veszprémig, ott egy 10 perces villámtöltés és irány BP, és még ha így sem elég, akkor még mindig rátölthettél volna Fehérváron. Te ezt nem akartad, te megállás nélkül akartál jönni, hogy bebizonyítsd nem jó az elektromos autó. End of story. Te nem vagy hajlandó megállni, én igen, meg sokan mások is.

          • Szücs Miklós

            Nem vagyok hajlandó megállni? 2 kisgyerekkel -10 fokban 3 órát dekkoltunk Füreden, hogy meg tudjunk tenni egy másfél órás utat haza és ha nem kellett volna minden “létfenntartó rendszert” lekapcsolni, megvettem volna az i3-at, mert annyira akartam! Veszprémben egyébként akkor nem volt még villámtöltő.

            • Most meg már van villám. De egyébként mi a francnak mész le Füredre -10 fokban két kisgyerekkel egy olyan autóval, amit nem ismersz? Ez olyan mintha kapnál kölcsön egy F40-es Ferrarit és te elmennél vele a családdal terepezni, aztán sírnál, hogy hát jajj tökre megfájdult a hátam, meg kifogyott a benzin az erdőben, mert sokat fogyaszt ez a szar F40-es Ferrari.

            • jjc

              nem szoktam kommentelni, de ez már tényleg nevetséges, andrás, amit művelsz. a csóka leírta a tapasztalatait, mert ő már (veled ellentétben) használt elektromos autót télen is. erre te jobb híján olyan dolgokba kötsz bele, ami gecire nem ide tartozik: mi a fasz közöd van hozzá, h ő mikor/hova/kivel indul el a kocsival.

              eddig az apple témakörében nyomtad fullba a kretént, most meg találtál egy új gumicsontot, amiről csőlátással tolhatod.

              nem szükséges elküldened az anyámba, mert egy lúzer vagyok amúgy is: benzines szívómotoros kocsival és egy turbó dízellel járok, valamint androidos mindkét telefonom.

            • A “csóka” a téli tapasztalait vetíti ki egész évre. Ez a probléma.

      • Szücs Miklós

        Fura felfogás: fikázásnak veszed, ha leírom a tapasztalataimat. Azt hittem, arra való a fórum, hogy saját véleményt nyilváníthassunk. Nem is értem mire írtad ezt, az i3-at szeretem, imádta az egész család. De azért ne ruházzuk fel természetfeletti képességekkel, mondjuk el objektívan az előnyeit, hátrányait. A hatótávról kizárólag nyári tapasztalat alapján írni badarság. Az importőr volt annyira korrekt, hogy télen adta oda tesztre, mondván: amit most tud, annál csak jobb lesz!

        • Majd ha tél lesz, akkor télen is megmutatom, most nyár van. Sehol nem mondtam, hogy télen nyáron ugyanannyit megy el.

          • Szücs Miklós

            Addig nem érdemes 150 km-es “tévhit” hatótávot emlegetni, amíg télen nem használtad?

            • Tehát ha télen csak 150-et tud, akkor 150 km a hatótáv? Szerintem nem. A videóban az újabb elektromos autókról beszéltem, ott az új Leaf, az Ampera, a Model 3, ezek bármikor elmennek 200 km-t. Az én i3-am EPA range 183 km, Balaton 100 km-re van Budapesttől. Mondom még egyszer értjük, hogy neked nem vált be az i3, oké rendben van.

            • Szücs Miklós

              Segítek: téli, nyári hatótáv a gyakorlatban és átlagszámítás! Ez egyenlő a valós hatótávval!

            • Tehát akkor 210 km az átlag.

            • Szücs Miklós

              Elméletileg, de nekem téli estén 140-et se ment el, tehát 200 alatt volt. Neked kijöhet a vezetési élmény teljes mellőzése (gyorsulás, előzés, stb.) mellett, más kérdés, hogy ennek van e értelme!

  • Szücs Miklós

    Ezzel egyébként csak egy baj van, hogy megtévesztheted azokat, akik tartósteszt nélkül beleugranak egy i3-ba.

  • ascend honor 6

    na. na.
    Az avulás nem az, hogy az új árról a semmire. Héka. Egy Swift az értékének kisebb hányadát veszti el az első egy, három, öt évben, mint egy 7-es bmw. Egy luxus autó 3 évesen újkori árának felét éri. Egy kis értékű autó meg jóval többet.
    Ehhez képest mit mutat egy elektromos autó ár életgörbéje? Mennyit veszít az első, vagy az első három évben? és itt is más egy Leaf (kvázi tucat) meg egy tesla P90D (luxus). És akkor még az olyan fasza dolgokról nem is beszéltünk, mint a 1.5 milkás bejelentés előtt 3 héttel megvette e-Golfról, ami kapcsiból olcsóbb lett vagy 3 millióval.

    A másik. Nekem, tök szándékosan 15 éves autóm van, érhet kb. 600e Ft-t. És nem költök rá havonta százezreket. Sőt. Semennyit sem. Tök jó állapotban van, havi 1000-1200 km-t megyek, gázolaj kell bele meg az évi 1x szerviz, olaj, szűrők, stb. És még sok ilyen jól karbantartott jó minőségű 10+ éves kocsi van, egyszerűen azért, mert az ma már más a 10 éves autó, mint 20 vagy 30 éve. Lehet, hogy nem parkol be magától vagy, de baszki, arra vagyok ott én 🙂 Szóval pls. ne hazugságokkal (csúsztatásokkal) próbáld meg az embereket a ‘tronyos autók táborába terelni.

    De amúgy meg hajrá, ríszpekt a munkásságodért!

    • Kolléganőmnek meg például 2 millás autója van, és pár havonta rákölt 150-170 ezret.

      • ascend honor 6

        Hát akkor ő szerintem egy elég nagy lúzer, már bocs, hogy ismeretlenül ezt mondom.

        • Azt üzeni az a lúzer, aki egy 600 000 forintos konzervdobozban senyved. 🙂

          • ascend honor 6

            csókoltatom a drágát, de szerintem ezt gondolja át. Az én autóm egy kombi focus, 138LE, klímás, ghia. Nem hiszem, hogy a 2milkás autója bármivel is többet tudna, ha nem számítjuk tudásnak, hogy pénznyelő 🙂

            • Csak halkan mondom, de inkább ölném meg magam egy villámtöltőbe nyúlva, minthogy egy kombi fókusszal autózzak. 🙂

            • ascend honor 6

              mondja ezt az, aki pár éve még egy négyezer lóerős autóval csapatta a Váci úton 🙂
              Nézd, nem vagyunk egyformák, ki ilyen, ki olyan. Nekem spec szimpatikus, hogy, bár anyagilag szopatod magad,de pénzt tolsz egy ilyen dologba, mint a villanyautózás. Szent bolond vagy, de sose mondanék olyat, hogy inkább nyúlnék a gázolajoshordóba, mint, hogy egy q drága i3-assal járjak fagyizni Vácra.
              Szóval pls. ne nézd le a fókámat, csak egyszerűen hidd el, hogy ebben az árkategóriában egyáltalában nem hétköznapi dolog heti/havi/negyedévi szinten százezreket autóra költeni. Ne ezzel érvelj, csak ezért, mert Ájfonka így járt.

            • Most egy karbon utascellás jövőautóval tolom 170 lóerővel 250 NM nyomatékkal, hangtalanul, gyakorlatilag minimál pénzért.

              http://www.valoskilometer.hu/calculator Azért ide írd be az autódat, meg fogsz lepődni, hogy mennyi a költséged, mert amit írsz, hogy semmi, az egyszerűen nem igaz.

            • ascend honor 6

              ne haragudj, de nem beszélgetek veled így. Erőből tolod, talán el sem olvasod amit írtam.

              Olyan vagy mint évekkel ezelőtt, amikor 120% iphone András voltál.

            • Te hazugoztál le engem, amit utálok, mert nem szoktam hazudni. Ja és évekkel ezelőtt is azt kellett folyton olvassam, hogy én hülye vagyok, hazudok, az Apple szar, az Apple-nek vége stb. Nézd meg hol tart most az Apple.

            • ascend honor 6

              én nem hazugoztalak le, ne légy paranoiás. Leírtam két dolgot (avulás és havi több száz K Ft ráköltés), ami nem teljesen úgy van, ahogy a videóban mondtad vagy utána írtad.

              Az iphone-s hasonlat meg azért van, mert rajtad van ez a szent őrület, hogy te most mindenkit átültetsz karbon future autóba. Ez tök jó, csak közben legyél korrekt, ne mondj olyan dolgokat, amik nem igazak, páne ha ennyire háklis vagy rá.

            • bitabar bitabar

              Hát szerintem nem szopatja magát. Neki úgy néz ki, hogy simán megéri. Van hol töltenije, nem járkál gyakran messze, nem hinném hogy tolnia kell bele a pénzt. De ezt nagyonsokan nem tudják a jelen infrastruktúra mellett kivitelezni, pedig másnak is jó lehetne…

            • Balázs Csorba

              @Handras:disqus megtudta akkor más miért ne tudná?
              “Jelenlegi infrastruktúri melett”, nincs pénze az autóra vagy mire gondolsz? 😀
              10 milka fölötti kocsit vesz akkor biztos hogy van olyan helye ahol tudja tölteni.
              Elektromos autó még nem nép autó. Ahogy egyre többet adnak el úgy fog terjedni a töltőállomások. Pl mint északi országokba, minden parkolónál egy 220-as konnektor egy kis fogyasztásmérővel amibe telefonnal vagy valami RFID kártyával belpsz és a te profilodra számlázza az áramot.
              Lopás ellen meg spec 220-as csatlakozó(simával is lehet használni) amire rázár a töltő amíg a tulaj ki nem húzza.(Úgy mint most az autó oldalán van megoldva)
              Könnyedén és olcsón megoldható szóval ebből nem lesz semmi gond.

            • bitabar bitabar

              Az emberek 90%-áról volt szó. Ha “az emberek 90%-a meg tudja oldani”, (“csak fejben át kell kattintani”), akkor az népautónak számítana. De ez nem így van. Nem azt írtam, hogy aki megveszi 10 misiért, az nem tudja ol tölteni. Eleve, aki megveszi, az biztos számolt azzal, hogy tölteni is kell. Nem ezt írtam. Az emberek 90%-a kijelentésre reflektáltam. Na ez az ami egyáltalán nem helytálló jelenlegi körülmények mellett.

            • Most komolyan minden ilyet 20 perces körmondatokkal kell majd elmondanom a jövőben. Az emberek 90 százaléka, akik mostanában vásárolnak 10 millió körüli autót megtehetné, hogy elektromos autót vesz, csak át kell kattintani … bla bla bla….

              Persze lehet én vagyok a hülye és tényleg mindent szájbarágósan kéne elmondani, de így is rohadt hosszúak a videók, és azt gondolom az emberek gondolkoznak is.

            • bitabar bitabar

              Arról nem volt szó, hogy azoknak az embereknek a 90%-áról beszéltél, akik mostanában vennének 10 misi körül autót. Lehet hogy így gondoltad, de ez a videóból egyáltalán nem derült ki. Sőt!
              De ezzel az extra információval rendben van a kijelentés.

    • Daniel Nagy

      Azért nem költesz rá semmit, mert valaki már ráköltötte az autó értékét. Ezért van jó állapotban, ahogy az összes többi jó állapotú 15 éves autó. Nem ugyanazok, mint 20-30 éve, ebben igazad van, sokkal rosszabbak ebből a szempontból. Attól mert most éppen nem költesz rá semmit, az nem jelenti azt, hogy nem is fogsz…

      • ascend honor 6

        Csodálkoznék ha valaki titokban bütykölgetné, mert 3 éves kora óta az enyém 🙂

        És azóta költöttem rá a semmit. Ami amúgy nyilván nem a semmi, de nem is a handrás által írt pár havonta több százezer Ft. Ez egyszerűen egy buta túlzás, amivel nem volna szabad érvelni a vilanyautó mellett.

        • Daniel Nagy

          Persze, havi 1000 kilométereket mész vele és nem költöttél semmit a 15 éves dízel Focusodra… Amilyen fasza kuplung volt abban az autóban, csak azt kétszer kellett volna már cserélned, ja és mivel ebben már van kettőstömegű, olyankor azt is. Ha olcsón megúsztad, mert a Jóska szerzett alkatrészt és ügyes keze van hozzá, akkor is ez önmagaban volt a kocsid jelenlegi értéke. Vezérlést hányszor cseréltél? Tömítések mindenhol passzosak? Olaj szép borostyánsárga mindig és gyakorlatilag nem is fogyasztja az autó ugye? Hányszor szedték szét a motort ilyenek miatt? És akkor a kasztnira ami 5 éves korában nekiállt rohadni ki sem térek. Ha összeadod ezt a sok kis semmit meg még a többit, akkor simán ott leszel árban, amennyibe az autód került…

          • ascend honor 6

            Kedves Dániel, most, hogy írod, megnéztem és igazad van.
            Valóban 2x cseréltek kuplungot és a kettős tömegűt is és persze szétszedték a motort, csak nem vettem észre. Széjjel is van rohadva a kaszni, csak eddig nem tűnt fel, de most gyorsan megnéztem és tényleg. Elég csúnya.
            Na, megyek összekaparok valahonnan pár százezer Ft-t, gyorsan megcsináltatom, aztán betolom az árokba és elszaladok egy i3-omért.
            Kösz a segítséget!

            • Daniel Nagy

              Poénkodhatsz, de a kutya nem hiszi el az állításod. Pláne aki ismeri azt az autót.

            • ascend honor 6

              Azt bezzeg mindenki elhiszi, hogy egy 10+ éves autóra sok százezreket kell pár havonta rákölteni. ugye?

          • ascend honor 6

            Segítek a matekban, mert az látom nem megy.

            Havi cca 1000 km, cca 15 éves autó: a km számláló épphogy elhagyta a 170K-t. Miért is kéne kuplungot, vezérlést, kettőstömegűt cserélni ilyen futásteljesítmény mellett egy amúgy megkímélt, normálisan vezetett autón?
            Áruld már el nekem, okostojás.

  • Zsiráf Zoli

    Azért a vidéki utakkal van pár para:
    – ha nagy dugó/terelés van
    – ha a kiszemelt gyorstöltő nem működik/többen állnak előtted sorban
    – ha időközben kiderül, hogy be kell iktatni egy kitérőt

    Az ingyenesség relatív: most mi benzines/dieselesek álljuk (áttételesen) a költségeket hiszen a benzin árának 4/5-e adóként részben az utak fejlesztésére megy. Ezt előbb-utóbb valamilyen formában rá lesz terhelve az elektromos autósokra is, akkor már közel sem lesz ilyen szimpatikus a költségoldal…

    • Dugóban a benzines hamarabb fogy ki, mint, hogy én lemerülnék.
      Töltőnél vársz. Eddig csak egyszer kellett várnom.
      Ha nagymamámnak kereke lenne…

      Azért ingyenes, hogy terjedjen. Lehet még nagyon sokáig ingyenes lesz és a dízel benzinesek kapnak mág büntető adókat a nyakukban. Ha pedig minden autó elektromos lesz, akkor simán lehet, hogy kevesebb lesz a nagyvárosokban a megbetegedés és ezen visszahozza az adót. BTW: az adód nem útépítésre megy, hanem ellopják. 🙂

      • Zsiráf Zoli

        Ha a benzinkútnál várni kell nincs gond, továbbmész és pár kilométeren belül találsz másikat. Ha mondjuk a siófoki gyorstöltőnél többen vannak előtted (vagy akár csak 1 aki elment fürdeni), nem tudsz mást csinálni, mint kivárni a sort=fail, ha időre kell menned valahova. Akkor lehet majd erre alapozni, ha pár kilométerenként lesznek megbízható (gyors)töltők…

        Ha az elektromos autók érezhető részt hasítanak ki a járműparkból, az elmaradó adókat -függetlenül attól, hogy mire megy el- nyilván valahogy pótolni fogják.

  • Lui
  • Rorschach

    Egy videot feltehetnel Budapest-Keszthely tavolsagrol az M7-en normal tempoval toltes nelkul klimaval. Azt elhiszem, hogy a keleti vegeig el lehet jutni, de a nyugati vege mar necces, foleg ha tartod a megengedett sebesseget.

    • Daniel Nagy

      Ha nem a pályán megy hanem a régi 7-esen, vagy a 8-ason, akkor simán megcsinálja. Nem csak a pálya létezik.

      • Rorschach

        Persze, sőt ha vonattal megy akkor is megcsinálja még kevesebb ökológiai lábnyommal. Autópályák arra lettek kitalálva, hogy gyorsan el lehessen jutni A-ból B-be nagyobb távolságokon. Nincsenek falvak, lámpák. Lehet menni mellékutakon, annak is megvan a szépsége, de az elég sok plusz idő.

        • Daniel Nagy

          A kérdés, hogy eljut-e A-ból B-be az elektromos autóval töltés nélkül. El.

    • Veszprémig lehet tolni a pályán, ott egy villámtöltés, és Keszthely. Ha lenne végre siófokon egy villám, akkor még egyszerűbb lenne.

      • Rorschach

        Veszprémig pályán? Melyik autópálya megy Veszprém felé?
        Átlagosan 2:15-2:30 alatt tettem meg nyáron az utat. Egyik péntek este egy baleset miatt választottam a Veszprémi kerülőt. 3:30 alatt értem le. Ha ehhez hozzáveszünk egy “villámtöltést” akkor 4 óra a 2:30-as út. Szerintem ez jelentős különbség, sok kompromisszum. Viullanyautó jó, de arra amire kitalálták: városi, eléővárosi használatra. Lehet hosszabb távon is használni, de az inkább kihívás mintsem igazi utazás.

        • Google maps szerint 40 perccel hosszabb az út, plusz töltés az még 20 perc. Cserébe gyakorlatilag ingyen lementél, nem kopott a motor, nem fogyasztottál olajat, fékeket, nem égettél el gázolajat, stb. De mondom, az nem az elektromos autó hibája, hogy nem telepítik le az ígért töltőket, és ezért kerülni kell.

          • Rorschach

            Tudod, a Google Maps a forgalom alapján számolja az utaázsi időt. Vasárnap este nincsen forgalom, így kijön a 40 perc. Amikor nekem kellett kerülakkor több ember volt az utakon, így jött ki a 3:30 (persze, menjek hajnalban elektromos autóval mert úgy optimális). De számoljunk ezzel a plusz 60 perccel. Google maps szerint pályán 2 óra alatt ottvagy. Ehhez képest igen is jelentős különbség a +1 óra.

            • Ha lenne Siófok környékén villám, akkor 20 perc lenne a különbség.

            • Rorschach

              Ha nagymamámnak kereke lenne…

            • Gipsz Jakab

              Van Siófokon villám, de annak csak a ChaDeMo-sok örülnek…

            • Zsiráf Zoli

              egy-egy töltő(pár) nem biztos megoldás: sor lehet ami nem megy le 10 perc alatt mint az Auchan kútnál akciós napon, elromolhat a töltő (és Pesten kívül nincs nagyon alternatíva hatótávolságon belül).

  • Az 5. szintű önvezetés 10-15 év még, de az független attól, hogy elektromos vagy benzines az autó 🙂

  • Lacquo

    Nem tudom leírták-e már helyettem, de igazából az elektromos autók környezetterhelést/szennyezést ugyanúgy megvalósítják, csak nyilván másképp. Az elektromos enerrgia sem terem, kőoajból és földházból lesz energia előállítva (lehet nem mindenhol), és akkor lehet a városok tiszták és csendesek lesznek, de nem igazán lesz megoldva ezzel minden. Csak ugye sok ember elhiszi, h mennyire környezetvédő az e-autóval. Azért annyira nem. 🙂
    Egyébként úgy tudom, hogy az autók környezetszennyezése a Világban olyan 2% körüli. A huszonakárhány %-ig meg ott vannak a hajók, vonatok.

    • W

      Nagyjából jó amit írsz.
      A közlekedési eredetű légszennyezés 20-25% körül van (ezek közül a tengerjáró hajók jelentős szerepet kapnak). Nem csak CO-CO2-ről kell beszélni. NOx, SOx is ott van, persze emellett még a metán is, ezt András említette is (ne egyél marhát).
      Magyarországon már az sokat számítana, ha az országon átmenő kamionokat kötelező jelleggel visszabasznák a vonatokra. Így az autópályák balesetei is csökkennének, az utak minősége és nem utolsósorban a levegőnk is. Persze tudjuk, hogy ez valakik érdeke, ami miatt ez az opció gyakorlatilag eltűnt.
      https://hu.wikipedia.org/wiki/RoLa
      (persze hátrányai is vannak, mint mindennek)

  • Zsiráf Zoli

    Pénzt spórolsz, de közben időt vesztesz hiszen a családod helyett az autó töltésével foglalkozol nettó X órát… akkor is megéri ha hozzácsapod a tervezéssel és a nem várt problémákkal (foglalt/nem műxik a töltő) eltöltött időt?

  • bitabar bitabar

    És persze csak Budapest létezik, Debrecen, és Győr, Pécs, vagy Sopron nem. Tök igaz.

  • JGonzalez

    Most jöttem haza Krétáról, ezt a holland rendszámú Tesla-t ott fotóztam le Chania közelében..

    http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31420170906_152704z.jpg

    Gyanítom, nem a balkánon keresztül ment le, hanem Olaszországon, de akkor is szép kalandtúra lehetett Hollandiából levillanyautózni odáig.. 🙂

  • Hassan
    • Jah, kíváncsi vagyok, egy év múlva hány gyorstöltő lesz…

  • A kommentek többsége alapján az embereknek nem jött át ez a 10 pont, lehet, újra össze kellene foglalni.

    Amennyiben valaki megteheti, teljesen ésszerű egy elektromos autó vásárlása, minden világos.

    Viszont még ennek ellenére sem sikerült meggyőznöd, pedig nem is vagyok akkora petrolhead (najó, egy picit). Igazából magam sem tudnám megfogalmazni, hogy mi nem tetszik benne:
    – az ár elfogadható, annyi amennyi. ha egy swiften gondolkozol, nem jön szóba, de egy benzin/diesel 1es bmw v a merci helyett nyilván egy leaf/i3an gondolkoznék
    – a menetteljesítmény jó: jól gyorsul, elfogadható hatótáv stb.
    – …

    Ami valószínűleg zavar:
    – talán az a jó benzinszag meg a szívómotor hangja – ez már lassan a múlté
    – ez az állandó töltögetés.. persze, otthon rádugod este és kész.. ez világos. de te már otthon bedugod az iphone-od, az ipad-ed, az órád, a számítógéped, valszeg az iphone-t okolom ezért de már a tököm ki van a töltögetéssel… persze, bedughatnám a munkahelyemen, de néha nem teszem, vagy egy megbeszélés van, vagy leugrom kávézni, stb.. és a végén 20% lesz mire hazaérek…
    – ezen kívül értem én hogy már egészen ki van építve a rendszer, sok helyre eljutsz vele stb.. de nagyon jó lenne ha úgy tudnál elindulni egy kirándulásra, hogy ne kelljen még ezt is megtervezni. Még mindig egy picit macera…

    Egy video ötlet: Kiváncsi lennék, hogy mi a legrosszabb teljesítmény amit ki tudnál hozni ebből a kocsiból: ezalatt értem, hogy elindulsz mondjuk herendre és nem jutsz le – légkondi, sok kapcsolgatás, hatalmas dugó, sok gyorsítás/fékezés lejtő stb…. szval nagyon húzós körülmények között mi a legrosszabb amit ki tudsz belőle hozni?

    • Most hétvégén megmutatom mennyire szívás az autópályás tempó 🙂